CITYMOM’S MAANDELIJKSE KIDS MUSTHAVES OKTOBER

In deze blog CITYMOM’S MONTHLY KIDS MUSTHAVES deel ik mijn favoriete items die ik afgelopen maand heb ontdekt! In dit geval mijn favorieten van oktober. Hierbij de allernieuwste en vooral de allerleukste producten voor kids. 

LEES OOK: CITYMOM’S MAANDELIJKSE KIDS MUSTHAVES JULI & AUGUSTUS

1. KLAPKRAT KAR HEMA

Speciaal voor de letterkratjes is er nu een klapkratkar ontwikkeld. Hierdoor kan je de kratjes makkelijk vervoeren of opbergen. Voor op de kratjes zijn er letters die erop gezet kunnen worden zodat er makkelijk aangegeven kan worden waar het kratje voor bedoelt it. De wielen zijn gemaakt van rubber waardoor het geen krassen veroorzaakt en de kar kan door middel van een touw voortgetrokken worden. Stuur je kinderen op pad met de kar om hun eigen speelgoed op te ruimen!

2. FLUFFY ITEMS HEMA

Om het najaar knus door te komen, heeft HEMA een heel assortiment uitgebracht waarbij dieren, fluffy- en teddy-materialen centraal staan. Het assortiment varieert van teddy rugzakken met een dierensnoetje, tot snuggle dekens, een snuggle-sjaal, zachte sokken, scrunchies en kruiken.

3. BORO*ATELIER x MAARTJE

Ja in deze editie moet er zeker een mondkapje in en dan gaan we meteen voor de mooiste die we zagen deze maand. Het BORO*ATELIER en kunstenaar Maartje van den Noort lanceerde samen een serie duurzame, natuurlijke en sociaal geproduceerde mondkapjes met print.

De fijne pentekeningen van Maartje van den Noort worden in het BORO*ATELIER gezeefdrukt met natuurlijke inkten op natuurlijk geverfd textiel. Deze inkten zijn afkomstig van planten en mineralen, evenals de natuurlijke pigmenten waar mee geverfd wordt.

4. Fietsstoeltje &ITALY

&ITALY staat voor Italiaans handgemaakt kinderstoeltjes voor stadsfietsen. Laten wij dat als CITYMOM nou net goed kunnen gebruiken. Het oog wil ook wat, en dan kom je als je naar een fietszitje zoekt niet ver. 
Maar deze stoeltjes zijn echt prachtig, daar ga je gerust een rondje mee fietsen door de stad, alleen al om hem te showen. Nee niet je kind, het zitje dus.

5. HET GROTE SPEELGOEDBOEK

bol.com heeft het Grote Speelgoedboek en de speelgoedtrends van 2020 gepresenteerd. Hoe raar deze tijden ook zijn, één ding is zeker: zodra de herfstblaadjes vallen, krijgen kinderen de Sinterklaaskriebels. En dat betekent: verlanglijstjes! 

Driekwart van de Nederlandse kinderen maakt een verlanglijstje. Om dit nog makkelijker én magischer te maken, valt bij gezinnen in heel Nederland ‘Het Grote Speelgoedboek’ van bol.com op de mat. Een papieren boek vol digitale innovaties. Via een speciale speelgoedboekapp kunnen kinderen de bijna 900 producten uit het boek tot leven brengen. 

6. Meyco X Mrs. Keizer baby collectielijn

AnneMarie Keizer is getrouwd met Simon Keizer en samen zijn zij de trotse ouders van dochter Kiki. Meyco is een toonaangevende leider in babybedtextiel en verzorgingsartikelen in Nederland en Duitsland en is met AnneMarie een samenwerking aangegaan om een nieuwe collectielijn te ontwikkelen.

Alle items van deze lijn zijn uitgevoerd in een mooie kwaliteit met een luxe uitstraling. De kleuren en ontwerpen zijn simpel en klassiek, passend bij ieders stijl. Eén van mijn favoriete items is het billendoekjesetui. Daarin kun je de vochtige doekjes mooi én praktisch meenemen; het handige klepje zorgt ervoor dat ze niet uitdrogen. Dat heb ik echt gemist toen Kiki een baby was. Het is echt ideaal!

De periode dat je zwanger bent en de babytijd is heel bijzonder. Ik voel me heel vereerd dat ik daar bij andere ouders – dankzij deze babylijn – een beetje deel van mag uitmaken.”

De Meyco X Mrs. Keizer collectie is nu te koop via www.meycobaby.com.

7. INNOVATIEVE DRAAGZAKKEN BABYMOON CARE

Lastig in gebruik, oncomfortabel, instabiliteit met rugpijn als resultaat; het liefst worden draagzakken zo snel mogelijk weer afgedaan. Om nog maar niet te spreken over de juiste houding voor de baby. Dit kon en moest anders, vond Geta Rasciuc, oprichtster van Babymoon Care. Een draagzak heeft namelijk de potentie om veel meer doen dan alleen ouder en baby van A naar B te krijgen. Zij lanceren een draagzak die complexiteit voor de ouder elimineert en comfortabel is, en – het belangrijkste – de fysieke, sociale en mentale ontwikkeling van baby’s ondersteunt.

Wanneer baby’s worden gedragen in een draagzak van Babymoon Care worden zij op de juiste wijze ondersteund. Dit zorgt onder meer voor een goede ontwikkeling van de ruggengraat, voorkomt heupdysplasie en reflux, en stimuleert de bloedstroom naar de hersens. Stuk voor stuk aspecten die bijdragen aan een gezonde groei.

Daarnaast zorgt het skin-to-skin contact ervoor dat baby’s de hartslag, het ademritme en micro-organismen van de vader of moeder overnemen, waardoor het immuunsysteem versterkt wordt. Het contact met de moeder of vader stimuleert daarnaast een goede mentale en sociale ontwikkeling. De baby hoort en ziet alles wat de ouder doet en neemt vanaf dag één sociale deel aan sociale ervaringen. Het is aangetoond dat dit de prestaties op latere leeftijd verbetert.

8. HOJ X CAROLIEN SPOOR

Met trots presenteert House of Jamie hun ‘collab’ met actrice en liefhebbende mama Carolien Spoor! De wederzijdse liefde voor ‘luipaard’ inspireerde hen om deze speciale capsulecollectie te creëren in de speelse en aardse kleuren Emerald’ & Cognac.

“Ik ben een groot House of Jamie fan sinds Otis werd geboren, drie jaar geleden! Ik heb zelf contact opgenomen met het merk vanwege het gebrek aan ‘matching mommy & son’ items en een samenwerking was geboren!” aldus Carolien. 

9. Mo’s Daughters brengt verhalen die meisjes groot maken

Cijfers liegen niet! Uit onderzoek blijkt dat slechts 14% van de top 50 bestverkochte kinderboeken (2-6 jr) een meisje/vrouwelijk karakter de hoofdrol heeft. 

– 54% van de boeken heeft een jongen/mannelijk karakter in de hoofdrol

– 12% van de boeken heeft een jongen/meisje duo (Jip en Janneke, Woezel&Pip)

– 20% van de boeken heeft geen duidelijke hoofdrol, (zoekboeken of ‘wist je dat’ kennisachtige boeken). 

Uitgeverij Mo’s Daughters richt zich op kinderen van 0-6 jaar. Juist voor deze vormende jaren brengt Mo’s Daughters boeken uit waarin meisjes de hoofdrol spelen.

Meisjes mogen niet vies worden, zijn altijd lief, zacht, stil of verdrietig: onbedoeld zitten kinderboeken vol met ouderwetse stereotyperingen in woord en beeld. Hier brengt Mo’s Daughters graag verandering in.

In een jaar tijd gaf Mo’s Daughters al 10 geïllustreerde voorleesboeken uit en voegt nog eens 5 boeken aan het portfolio toe. Ieder boek heeft een eigen schrijver en illustrator, afkomstig vanuit de hele wereld, zodat ieder boek een eigen stijl heeft. 

De 5 personages in de boeken zijn meisjes die nieuwsgierig, onderzoekend, dapper, sterk en zelfstandig zijn. De personages zien eruit als normale kinderen, met gewone lichaamsverhoudingen en kleding die past bij hun leeftijd. 

De boeken zijn te koop bij bol.com

10. Donsje Amsterdam Holiday Collectie

Luxe baby- en kinderkledingmerk Donsje presenteert haar eerste Winter Holiday collectie met laarzen, zachte truien, aaibare jasjes en bijpassende accessoires voor de echt koude dagen. Het Amsterdamse merk gaat van twee naar vier collecties per jaar. De warme en donzige items laten magische elementen zien uit de feestelijke decemberdagen zoals rendieren, elfjes en zuurstokken. 

Deze onweerstaanbaar schattige collectie is vanaf zes oktober verkrijgbaar online en in de Donsje Flagship Store in Amsterdam. Deze maand kun je Donsje ook vinden in de onlangs geopende Donsje pop-up store in de Amsterdamse Bijenkorf. Deze pop-up store verhuist in oktober naar de Bijenkorf in Rotterdam.

De Winter Holiday collectie is uitgevoerd in subtiele aardetinten als zachtgrijs, roomwit, oudroze en verschillende tinten bruin. Naast warme truien en jasjes bevat de collectie de voor Donsje kenmerkende gevoerde laarsjes in nieuwe stijlen om zelfs de kleinste teentjes warm te houden. Alle producten worden met zorg en liefde met de hand gemaakt met oog voor detail.

De kleding van Donsje is verkrijgbaar voor leeftijden van 0 tot 6 jaar. Babyschoentjes zijn verkrijgbaar in de maten 0 t/m 24 maanden en kinderschoenen in maat 23 t/m 33. De collecties van Donsje zijn verkrijgbaar op: Donsje.com, bij de Donsje flagship store in Amsterdam, pop-up store in de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam en via de officiële Donsje-retailers in binnen- en buitenland.

Donsje flagship store:

Willemsparkweg 26, Amsterdam

Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag 10.00-18.00 uur, zondag van 12.00 tot 17.00 en maandag van 12.00 tot 18.00 uur

Donsje pop-up store Bijenkorf Amsterdam 

Dam 1, Amsterdam

Openingstijden: dinsdag t/m zaterdag 10.00-21.00 uur, zondag en maandag van 11.00 tot 21.00 uur

Donsje pop-up store Bijenkorf Rotterdam (vanaf 5 oktober)

Coolsingel 105, Rotterdam

Openingstijden: dinsdag t/m donderdag en zaterdag 10.00- 19.00 uur, vrijdag 10.00-22.00 en zondag t/m maandag 11.00-19.00 uur

BLOG BY BETTINA @citymomnl

Oprichtster en hoofdredacteur van CITYMOM: “Met CITYMOM wil ik andere moeders (to be) naast handige CITY GUIDES dagelijks inspireren met alles omtrent lifestyle voor moeders & kinderen. Van kinderkamers, kindermode, verzorgingsproducten, mom-musthaves, hotspots tot kindvriendelijke reizen. Alles wat ik leuk, mooi, goed en bijzonder vind, deel ik al sinds 2013 met jullie op deze blog”!

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.