Middenin het hart van Den Haag is vanaf begin juli het nieuwe premium hotelconcept: voco® The Hague geopend. Met haar 204 kamers, verdeeld over zeven verdiepingen, genieten gasten van een eigentijds lifestyle hotel vol duurzame en wereldse touches. Daarnaast zijn er twee horecaconcepten: kitchen, bar en lounge Botanica en gastrobar Ultramarijn.
Eigen Haagse identiteit
Iedere voco™ beschikt over zijn eigen identiteit dus ook Den Haag. Zo ontvangen zij de gasten met borstplaat van Haagse hopjes, lavendel en Haagse honing, hebben zij de ooievaar toegevoegd aan hun drie iconische merkmascottes de vink, de uil en de flamingo en staan er gepersonaliseerde fietsen voor de deur.
De kamers kijken uit op het lichte atrium met de metershoge boom, de zorgvuldig aangelegde tuin van het naastgelegen Johan de Witthuis of hebben uitzicht op het Noordeinde of de Kneuterdijk.
Met de restauratie van monumentaal bankgebouw tot eigentijds hotel is er bewust gekozen om een laagdrempelige setting te creëren voor enerzijds hotelgasten en anderzijds lokaal winkelend publiek dat langs wandelt.
Bij binnenkomst kan men zelf bepalen waar ze ontbijten, dineren, een drankje drinken of werken. Dit kan naast het restaurant, in de gastrobar, de zonnige binnentuin, het atrium rondom de boom of de ‘Play Work’-area die zich bevindt naast de ingang aan de Kneuterdijk.
De ecologische belofte
Tijdens de ontwikkeling van het gloednieuwe hotelconcept stond het doorvertalen van duurzaamheid bovenaan de prioriteitenlijst. voco® The Hague heeft in alle beslissingen voor de meest duurzame optie gekozen.
Zo is het dekbed gemaakt van gerecyclede petflessen en bestaan zelfs de kleerhangers uit gerecycled materiaal. In de badkamer staan navulbare flessen van het duurzame cosmetica merk Antipodes.
Ook voor elke liter gefilterd water van made blue dat de gast gebruikt, gaat er duizend liter water naar iemand anders. voco® The Hague is aan de voor- en achterkant paperless en plasticvrij.
Kitchen, bar en lounge Botanica en gastrobar Ultramarijn
voco® The Hague is een plek waar hotelgasten en locals bij elkaar komen en draagt met haar twee horecaconcepten bij aan de sociale dynamiek van de stad.
De focus in de keuken ligt op 80% lokale (seizoens)groenten en op 20% proteïne zoals vlees en vis. Zo geniet men van gerookte, in de Josper oven geroosterde of gepekelde groentes met indien gewenst kip in citroenboter of langzaam gegaarde spareribs.
Gastrobar Ultramarijn kan daarentegen worden omschreven als het tegendraadse steampunk zusje. De gastrobar bestaat uit twee verdiepingen in een fantasierijke onder zee entourage. Overdag geniet men hier van koffie en een all-day breakfast menu en ’s avonds drinkt men hier de meest spannende cocktails.
Ervaring
Wat vooral opvalt in het hotel is het atrium, omlijst door een 134 meter lang kunstwerk bestaande uit duizenden vlinders! Echt heel gaaf om te zien. De kinderen konden er lekker rondrennen en de familiekamer is echt super ruim, met het bed voor de kinderen om de hoek, dus het is bijna alsof je twee kamers hebt, heel fijn.
We hebben lekker gegeten in de tuin en vooral het ontbijt was echt HEERLIJK! Super veel en uitgebreid buffet.
De ligging van het hotel is super centraal en vanuit daar hebben we nog een uitstapje gemaakt naar Madurodam.
Het is een perfect hotel voor een weekend weg in Den Haag met het hele gezin!